domenica 26 agosto 2012

26th of August

A spirit house (san phra phum) is a shrine to the protective spirit of a place that are found in the Southeast Asian countries of Burma, Cambodia, Laos, and Thailand. The house is intended to provide a shelter for spirits which could cause problems for the people if not appeased. The shrines often include images of people and animals. Votive offerings are left at the house to propitiate the spirits. I have one outside the Villa and we had a big ceremony with a brahmin the day we positioned it.
I have a real passion for these temples and I photographed dozens. The characters vary as well as the shapes of the temple. Taoists i.e, don't put human figures. In ours, I am represented by an elephant, Grazia by a horse, and daughters by two dancers. Now, any irony is misplaced.
Whatever ... The ones you see are photos made along the way in a kind of graveyard of shrines that collects dozens now dilapidated. As why it was chosen this place, obviously I don't have a clued. Maybe, if you want I can tell you of the cemetery of elephants ... Another time however.

Una casa degli spiriti (san phra phum) è un santuario degli spiriti protettivi di un luogo ed è tradizione diffusa nei paesi del sud-est asiatico come Birmania, Cambogia, Laos e Thailandia. La casa è destinata a fornire un riparo per gli spiriti che potrebbero causare problemi per le persone, se non placati. I santuari spesso includono immagini di persone e animali. Offerte votive sono lasciate quotidianamente per propiziare gli spiriti.
Ovviamente ne ho uno fuori di casa e abbiamo fatto una grande cerimonia con un bramino (pseudo tale non essendo indù) il giorno che lo abbiamo posizionato.
Ho una vera passione per questi tempietti e ne ho fotografati a decine. I personaggi variano così come le fogge del tempio. I taoisti per esempio, non mettono figure umane.
Nel nostro, io sono rappresentato da un elefante, Grazia da un cavallo, e le figlie da due ballerine. Ora, qualsiasi ironia é fuori luogo. A prescindere... Quelle che vedete sono foto fatte lungo la strada in una specie di cimitero di tempietti che ne raccoglie decine ormai malridotti.
Sul perché sia stato scelto questo posto, ovviamente non so niente. Se volete peró posso raccontarvi del cimitero degli elefanti... Un'altra volta peró.

Nessun commento:

Posta un commento