domenica 2 settembre 2012

2nd of September

Today we touch a topic so far never treated. Beer.
We are now addicted to Thai Style, i.e. to drink beer with ice. Heresy! Yes!!! But you can do it with local beers, remain cool and more water is taken by less alcohol. I even do this concoction with light beer.
I admit I wouldn't ever do it with Guinness or a Belgian, but also with Italian beers is not blasphemy. Top local beers: Singha, Chang, Leo, Archa.
But look how much they drink. These are 10 liter containers ready to fill and pour in the restaurant. And speaking of quirks I never understood why you cannot buy alcohol in supermarkets before the 11:00 and between the 14:00 and the 17:00. Except you buy more than 10 litres.
Rightly they donot sell alcohol to persons under 20 years.

Oggi tocchiamo un argomento finora mai trattato. La birra.
Noi siamo ormai addicted al Thai Style, cioé a bere la birra col ghiaccio.
Eresia! Si!!! Ma si puó fare con le birre locali, rimangono fresche e annacquandole si ingurgita meno alcol. Io addirittura faccio questo intruglio con la birra light. Ammetto che non lo farei mai con una Guinness o una belga, ma anche con le birre italiane non è bestemmia.
Le birre locali top? Singha, Chang, Leo, Archa.
Ma guardate un po' che quantità se ne bevono. Questi sono contenitori da 10 litri pronti da riempire e mescere al ristorante.
E a proposito di stranezze non ho mai capito perché non si possano vendere alcolici nei supermercati prima delle 11:00 e tra le 14:00 e le 17:00. Salvo comprare più di 10 litri. Giustamente non si vendono alcolici ai minori di 20 anni.

Nessun commento:

Posta un commento